Interdisciplinární přístup : metodický text pro studenty učitelství
Chci si vypůjčit
"V textu se zabýváme problematikou využití interdisciplinárního přístupu při řešení environmentálních a sociálních problémů ve výuce, zejména při realizaci vybraných metodik/programů, které byly předmětem zkoumání v projektu CIVIS. Interdisciplinární přístup je přístup mezioborový, ve školní praxi bychom jej mohli chápat
úžeji jako mezipředmětový. Označení mezipředmětový je příliš vázáno na vyučovací předměty, proto se v textu dále bude objevovat pojem interdisciplinární ve smyslu mezioborový. Pro uplatnění interdisciplinárního přístupu ve výuce je nezbytným předpokladem schopnost učitele (učitelky) vnímat s nadhledem a s odstupem průniky obsahu jednotlivých oborů a využívat je k vzájemnému propojení vyučovacích předmětů. Text je určen především studentům učitelských oborů. Jeho cílem je odpovědět na následující otázky: Jaká jsou východiska a přínosy řešení environmentálních a sociálních problémů interdisciplinárním (mezioborovým) přístupem ve výuce? Jaké bariéry brání tomuto typu výuky? Jaké příklady dobré praxe známe z České republiky? Text vychází jednak z rešerše relevantních zdrojů a ze zkušeností center environmentální výchovy, která se podílela na jeho zpracování, jednak ze zkušeností oborových didaktiků působících na Univerzitě Hradec Králové." In ČINČERA, Jan. Interdisciplinární přístup: metodický text pro studenty učitelství. Vydání: první. Hradec Králové: Gaudeamus, 2019. 44 stran. ISBN 978-80-7435-763-3.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Jan Činčera, 1973-
-
Další autoři
-
Přemysl Štindl
Martin Bílek, 1964-
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 44 stran : ilustrace ; 22 cm
-
Vydáno
-
Hradec Králové :
Gaudeamus,
2019
-
Vydání
- Vydání: první
-
Témata
-
Popis jednotky
- 200 výtisků
-
Bibliografie
- Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
-
ISBN
- 978-80-7435-763-3